Strona główna

Informacje dla rodziców

 smoklasista i jego rodzina

ÓSMOKLASISTA I JEGO RODZINA… PRZED EGZAMINEM

https://view.genial.ly/5edaa6e0c4c47d0d72cdbda2/presentation-osmoklasista-i-jego-rodzina-przed-egzami

 

TWÓJ OSOBISTY PLAN AWARYJNY NA WYPADEK PRZEMOCY

 

bigstock women violence and abused conc 297401956 990x556 1   ZATRZYMAĆ PRZEMOC 

https://view.genial.ly/5eb556424dae8c0da9960451/vertical-infographic-zatrzymac-przemoc    

 

DIADA POMOC W RAMACH NFZ

 

JAK WSPOMÓC DZIECKO W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ?

 

2 KWIETNIA DZIEŃ ŚWIADOMOŚCI AUTYZMU

 

NIE DAJMY SIĘ WIRUSOM I .....KOMÓRKOM !

 

JAK ROZMAWIAĆ Z DZIEĆMI NA TEMAT AKTUALNEJ SYTUACJI ZAGROŻENIA ZDROWIA?

rozmowa z dziećmi

1. Stwórz dziecku wspierające środowisko, tak aby czuło się bezpiecznie zadając pytania. Niewskazane jest jednak poruszanie tego tematu, jeśli dziecko nie wykazuje gotowości.

2. Odpowiadaj szczerze na zadawane Ci przez dziecko pytania.

3. Używaj łatwych i przystępnych dla dziecka słów. Dostosuj formę komunikacji do wieku, umiejętności i poziomu rozwoju dziecka.

4. Korzystaj z wiarygodnych źródeł informacji (np. raporty WHO, strony rządowe).
https://www.gov.pl/…/zdr…/co-musisz-wiedziec-o-koronawirusie
https://www.who.int/emergen…/diseases/novel-coronavirus-2019
( strona w języku angielskim)

5. Bądź przygotowany na to, by musieć wielokrotnie powtarzać informację lub wyjaśnienia. Wielokrotne pytanie o tą samą rzecz, może być formą poszukiwania przez dziecko wsparcia.

6. Razem z dzieckiem rozpoznajcie i nazwijcie uczucia, które mu towarzyszą. Pozwól dziecku odczuć, że jego pytania i zmartwienia są ważne i właściwe.

7. Pamiętaj, że dzieci podchodzą do każdej sytuacji bardzo osobiście. Mogą wykazywać oznaki zamartwiania się o krewnych, bliskich, przyjaciół i znajomych. Mogą bać się o własne bezpieczeństwo i bezpieczeństwo członków rodziny. Pytać o rodzinę lub znajomych mieszkających za granicą.

8. Wspieraj dziecko, ale nie dawaj obietnic bez pokrycia. Możesz zapewnić dziecku poczucie bezpieczeństwa w domu, ale nie możesz zagwarantować, że nikt w obrębie regionu nie zachoruje.

9. Uświadom dziecko, że osoby dotknięte koronawirusem otrzymują pomoc. To dobra okazja, by pokazać dzieciom, że gdy dzieje się coś przerażającego lub złego, zawsze można zwrócić się o pomoc i są ku temu odpowiednie służby.

10. Dzieci uczą się od najbliższych dorosłych: rodziców i nauczycieli. Będą obserwować Twoje zachowanie i reakcje na wiadomości dotyczące wirusa. Uczą się również poprzez słuchanie rozmów dorosłych, pamiętaj o tym.

11. Niewskazane jest nadmierne oglądanie przez dziecko telewizji i słuchanie wiadomości. Tego typu działania mogą wywoływać nadmierny lęk i napięcie.

12. Dzieci, które doświadczyły poważnej choroby lub straty mogą być wyjątkowo wrażliwe i wykazywać nadmierne reakcje na obrazy i raporty prezentowane w mediach dotyczące choroby i śmierci. Te dzieci wymagają dodatkowej uwagi i wsparcia.

13. Szczególnej troski i monitorowania wymagają następujące objawy ze strony dziecka: zaburzenia snu, nadmierne zamartwianie się, lęki na temat śmierci i choroby. Bardzo nasilone mogą wymagać konsultacji psychologicznej.
14. Mimo, że osoby dorosłe mogą być stale zainteresowane codziennymi wydarzeniami, pamiętajmy, że większość dzieci chce być po prostu dziećmi. Mogą nie wykazywać zainteresowania sytuacją lub nie chcieć myśleć o tym co dzieje się w kraju lub za granicą. Będą woleli grać w gry, bawić się, czy czytać książki i warto im na to pozwolić z zachowaniem aktualnych wskazań prozdrowotnych i profilaktycznych.

Sytuacja zagrożenia zdrowia nie jest dla nikogo łatwa do zrozumienia i zaakceptowania. Nic więc dziwnego, że wiele dzieci może czuć się zagubionych, bądź wystraszonych. Jako dbający dorośli, możemy pomóc poprzez słuchanie oraz odpowiadanie w sposób wspierający, szczery i zrozumiały. Na ogół dzieci wykazują dużą odporność psychiczną na stratę czy chorobę. Ważne jest jednak, by tworzyć bezpieczne i otwarte środowisko, w którym dzieci będą czuły się swobodnie zadając pytania. Możemy skutecznie pomóc dzieciom w radzeniu sobie w stresujących wydarzeniach i zminimalizować odczuwane napięcie.
Żródło: Fassler D., Talking with children about coronavirus (COVID19), American Academy of Child and Adolescent Psychiatry, 2020, www.aacap.org

 

DLA RODZICÓW I OPIEKUNÓW - PROPOZYCJA UDZIAŁU W WARSZTATACH.

Informujemy Państwa o możliwości bezpłatnego udziału w warsztatach prowadzonych przez pracowników Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Gliwicach.

Joanna Zajączkowska

View the embedded image gallery online at:
http://jroger.pl/informacje-dla-rodzicow#sigFreeIdacddd7d2c9